Dienstag, 9. November 2010

Die Paywall der Times - eine Bilanz

Nachdem die News Corporation ernst macht mit Bazhlinhalten, gibt es für die Londoner Times erste Zahlen. Die Bilanz fällt - hm... unterschiedlich aus, je nach Interpretation. Grundsätzlich geht es um diese Alternative: Habe ich viel Traffic mit (relativ) wenig Umsätzen (und hoffe, darauf, dass diese Reichweite eines Tages adäquat entlohnt wird). Oder habe ich weniger Traffic, dafür aber stabile und langsam steigende monatliche Einnahmen.

Um das in Zahlen am Beispiel der Tiems zu verdeutlichen möchte, ich hier die Zusammenfassung der Debatte aus dem OPA Intelligence Report zitieren:

"While specialty publications like the Financial Times, The Economist, and The Wall Street Journal have successfully constructed pay walls of one kind or another, in July the Times of London became the first national, general interest newspaper to give it a try. The initial figures are not promising. Its readership has cratered, going from 20 million monthly unique users to a total of 105,000 in the four months since the wall went up -- a figure significantly lower than Nielsen traffic reports had predicted. Only 0.5% of its pre-pay-wall audience has since paid for content; half as many have paid for a full online subscription. Still, the revenue generated by some 52,520 subscribers at even the lowest £2/week rate would add up to about £400,000 a month in revenue, according to the calculations of PaidContent’s Robert Andrews. According to calculations by TechCrunch’s Erick Schonfeld, that could be enough to eventually make up for the lower ad revenues, if it hasn’t already. Having a small, but loyal subscription base may be the answer for online content providers, writes Andrews of PaidContent. “Sustainable revenue -- and not sky-high audience figures -- are now the metric on which to judge,” he concludes."

Der Traffic der Times hat sich dramatisch reduziert und liegt nun weit hinter der Konkurrenz. Aber da möchte ich an die Aussagen von Christoph Keese erinnern: Wir haben keine Hoffnung, mit Werbung jemals genügend Einnahmen erzielen zu können...

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